Follow Me @Charmedka

09.10.17

Karen Marie Moning - Horečka Dananů

Spisovatel: Karen Marie Moning
Originální název: Faefever
Série: Horečka
Díl: 3.
Počet stran: 389
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2007
Nakladatelství: Jota
Vazba knihy: Brožovaná
HOREČKA Dananů je třetí díl sedmidílné řady slavné americké spisovatelky Karen Moning, která na sebe upozornila především romantickými příběhy ze skotské Vysočiny, od nichž se přesunula do světa tajemství a záhad, napětí a vášně. Kniha přibližuje další osudy MacKayly Laneové, dívky z malého jižanského města, jejíž bezstarostný život končí ve chvíli, kdy v Dublinu najdou tělo její mrtvé sestry a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Vyráží do Irska, kde chce mimo jiné najít záhadnou knihu, o níž se zmínila sestra v poslední zprávě. Setkává se s tajemným Jerichem Barronsem a záhadnými bytostmi z tisíce let staré říše Dananů, která dlouho existovala vedle světa lidí, ale nyní jej začíná ohrožovat. Zabředá do složitého přediva vztahů a postupně si stále jasněji uvědomuje svou zodpovědnost v boji za zachování lidského rodu. Se střídavými úspěchy odolává nástrahám sil zla a snaží se najít nové spojence, neboť si uvědomuje, že sama nemá naději na úspěch.

Něco ke knize

Zeď mezi lidským a dananským světem je již téměř na spadnutí a do našeho světa proudí stále více netvorů. Mac už také tuší, kdo je vrahem její sestry, avšak není dostatečně silná, aby ho porazila. Navíc ji přijde, že nikam nezapadá.

Vidoucí ji odmítají a berou ji spíše jako nepřítele, kor jejich vedoucí. A Barrons? Mac má stále větší tušení, že se mu nedá věřit. Absolutně nic o něm neví a on není v ničem sdílný. Více informací se dozvídá od dananského prince V`lana, který je ale také nebezpečný. Temné zóny se rozšiřují a Mac má zatím stále více otázek než odpovědí.

Moje hodnocení a dojmy

Poté, co mě první díl zklamal, jsem očekávala několik možností. Buď se série rozjede a nakonec se mi zalíbí, nebo si alespoň bude držet tu podprůměrnou úroveň. Bohužel nastala třetí možnost a to ta, že mě Horečka s každým dalším dílem baví stále méně.

Třetí díl a opět mi přijde, že se děj nikam neposouvá. Stále dokola to samé, novinek naprosté minimum a nedovedu si představit, že další asi čtyři díly jsou stejná nuda. U nás bohužel již další díly nevyšly a zřejmě ani nevyjdou. Mě to tedy mrzí a to i přesto, že mě série nebaví. Nemám ráda nedokončené série a ráda bych věděla, jak to dopadne. A přečíst tuhle nudu v originále dá asi zabrat.

Jediný posun je vidět pouze u hlavní hrdinky Mac. Ta se opravdu změnila o sto procent. Je odvážná, hodně rozumná a stojí si za svým. Přemýšlí a nevěří všemu, co se jí řekne, což je sympatické. Barrons je naopak stále jedna velká záhada a upřímně, mě zrovna za srdce nechytl. Nedokážu mu moc přijít na chuť a nevím, co si o něm myslet. Nevěřím mu.

Měla jsem celkem problém knihu dočíst a to i přesto, že se série čte dobře. Díl mě ale fakt nebavil, takže jsem kolikrát spíše koukala, co kde lítá, než abych koukala do knihy. Co mě ovšem dostalo, tak nakonec. Ten závěr je perfektní a strašně mě štve, že další díl nevyšel a že jsem se do něj nemohla hned pustit.

1 komentář: