Follow Me @Charmedka

08.08.17

Jamie McGuire - Krásná katastrofa

Spisovatel: Jamie McGuire
Originální název: Beautiful Disaster
Série: Katastrofa
Díl: 1.
Počet stran: 376
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.

Něco ke knize

Abby odešla na univerzitu s tím, že si zde vybuduje nový život. O její nehezké minulosti plné hazardních her a obviňujícím otci, ví pouze nejlepší kamarádka America. Abby se nyní snaží na sebe příliš neupozorňovat a v poklidu studovat. To se daří až do doby, než ji America vezme na zápas bratrance jejího přítele, Travise.

Travis je pravý opak Abby. Peníze si vydělává na ilegálním zápasení a holky střídá tak často, že sotva zná polovinu jmen. Avšak Abby je vůči jeho kouzlu imunní a to ho ještě více přitahuje. Je jiná, lepší a změní mu život.

Moje hodnocení a dojmy

Série mi doma ležela už pěknou dobu. Když jsem přemýšlela, jaké knihy si vezmu na dovolenou, volba byla jasná. Moc jsem se na čtení těšila, jelikož knížka má výborné hodnocení a nečetla jsem pomalu žádnou negativní recenzi, jen samá chvála.

Už od začátku ale bylo jasné, že to nebude přesně to, co jsem čekala. Já očekávala klasický román pro ženy, zkrátka už něco vyspělejšího a ne young adult pro mládež. A tohle dospělé není ani trochu.

Kniha se čte dobře, o tom žádná. Stránky ubíhají a jste na konci, ale bože, kde tohle vzalo tak vysoké hodnocení a co na tom každý vidí? Vždyť je to naprosto průměrné a neoriginální.

Hlavním kamenem úrazu jsou ale pro mě samotné postavy. Jediná postava, která mi přišla normální, byl Shepley, batranec Travise. On jediný uvažoval, nejednal zbrkle a nelezl mi na nervy, nechápu, jak s ostatními mohl vydržet. Zbytek postav byl na ránu.

Popis Abby v anotaci naprosto nesedí, pít umí lépe než kdejaký chlap a rozhodně není žádný svatoušek. Navíc naprosto neví, co chce a svoje názory mění každou chvíli. America též jedná neuvážlivě a kolikrát jsem měla chuť ji jednu vlepit.

A Travis? To je kapitola sama pro sebe. Travis je normální majetnický psychopat, který by se měl jít léčit. Je horší jak Christian Grey a to jsem myslela, že horší to už být nemůže. S takovýmhle chlapem by chtěl někdo chodit?

Já zkrátka čekala mnohem více. Postavy mi nesedly, také jsem měla trošku problém se slovníkem, je to samá  ku*va, nejsem puritán, nevadí mi sem tam nějaká vulgarita, ale přišlo mi, že tady toho bylo až moc.

4 komentáře:

  1. Tohle určitě vynechám. Od autorky jsem četla zatím jen Červený vrch a to se mi líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze:) Knihu jsem četla a docela se mi líbila :) Co mě ovšem zklamalo, byl druhý díl psaný z pohledu Travise, který je prakticky slovo od slova stejný, jen prostě z klučičího pohledu :D

    OdpovědětVymazat