Follow Me @Charmedka

19.07.17

Tag - Čtecí návyky

Krásný den!
Dneska vyrážím směr Španělsko, konkrétně do Andalusie, na zaslouženou dovolenou. Nemůžu se dočkat, i když lítání je pro mě peklo a špatně je mi už den předem. Na dovču se ale strašně těším - teplo, sluníčko a hlavně moře. Na komentáře tedy budu reagovat spíše až po příjezdu zpět, ke konci měsíce :)

A jelikož mám celý červenec dovolenou a moc nečtu, to znamená, že nemám nachystáno až tolik recenzí, musím to dohánět jinými články. Proto jsem se konečně rozhodla dopsat a zveřejnit tag na téma knižní návyky. Tenhle tag jsem začala sepisovat snad v době, kdy vyšel a stále nebyla schopná ho dodělat. Už tedy není aktuální, ale to snad nevadí a bude se líbit.

1. Máš doma určité místo na čtení?
Nemám a to z toho důvodu, že doma nečtu. Možná pro někoho zvláštní, ale několikrát jsem to tu již zmiňovala. Potřebuji chodit do práce, abych četla. Doma mě ani nenapadne knihu vytáhnout. Je to i z toho důvodu, že v práci na čtení čas mám a naopak domu chodím až pozdě večer, takže třeba při volném víkendu se podívám radši na oblíbený seriál, který jindy nestíhám.

2. Záložka nebo kousek papírku, který se právě válí poblíž?
Určitě záložku. Mám svoji oblíbenou, plechovou s Audrey Hepburn a jinou nepoužívám. Před časem jsem ji dokonce ztratila a ihned naběhla do knihkupectví a koupila si ji znovu :D

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst nebo nejprve dočteš kapitolu?
Raději tedy dočítám kapitoly, ale někdy jsou tak dlouhé, že to zkrátka nejde a čas to také ne vždy dovolí. Takže někdy mi stačí, když dočtu odstavec.

4. Jíš nebo piješ během čtení?
Jím občas a piji pravidelně. Ráno si udělám kafe a k němu otevřu knihu. Znáte tu knihu, která naprosto vše vystihuje svým názvem - Šťastní lidé čtou a pijou kávu. 

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?
Ne, hudbu si jen tak nepouštím a pustit si televizi, tak koukám na ní a nesoustředím se na knihu.

6. Čteš vždy pouze jednu knihu nebo několik naráz?
Nechápu, jak někdo může číst více knih najednou. Vždy knihu dočtu a teprve poté začínám novou. Pro mě je naprosto nepředstavitelné mít rozečteno více knih, moje perfektcionisté já by to asi ani nezvládlo. Tohle se ale netýká pouze knih, mám to třeba i u kosmetiky. Vždy od daného produktu mám otevřen jen jeden kus, to znamená jeden pleťový krém, jedno tělové mléko apod :D

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?
Jak jsem psala u první otázky. Doma nečtu vůbec. Čtu v práci a při cestě mhd.

8. Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?
Nahlas nečtu, maximálně dětem pohádky :D

9. Čteš některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?
To by mě ani nenapadlo, proč bych měla přeskakovat kapitoly? Jooo, u jedné knihy jsem vynechávala stránky, protože byla naprosto příšerná a zdlouhavá. Byla to Lolita, ano, tahle klasika mě naprosto nechytla a představuje pro mě jedno z největších knižních zklamání.

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?
Kniha je kámoš. Je jasné, že když knihu tahám několik dní v kabelce, že asi nějaké opotřebení mít na sobě bude, ale hřbety rozhodně nelámu.

11. Píšeš do knih?
V žádném případě a neuznávám ani věnování psané do knih. Podpis autora je něco jiného, ale věnování od dárce by mi vadilo.

Co máme společného a v čem se neshodneme?
Baví Vás tagy? Líbili by se Vám pravidelněji?

Žádné komentáře:

Okomentovat