Follow Me @Charmedka

24.07.17

Stacia Kane - Smrtící duchové

Spisovatel: Stacia Kane
Originální název: Unholy Ghosts
Série: Downside
Díl: 1.
Počet stran: 288
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Fantom Print 
Vazba knihy: Brožovaná
Svět není takový, jaký býval. Mrtví vstali z hrobů a útočí na živé. Mocná Církev Skutečné pravdy, která od pádu vlády o všechny pečuje, přísahala, že odškodní občany obtěžované mrtvými.
Seznamte se s Chess Putnamovou, potetovanou čarodějkou a neformální lovkyní duchů, která se v zapuzování děsivých mrtvých opravdu vyzná. Ale Chess skrývá temné tajemství – dluží spoustu peněz nebezpečnému drogovému králi Ranařovi, který chce okamžitou splátku ve formě nebezpečné práce zahrnující černou magii, lidskou oběť, ohavného démonického netvora a tolik zlovolné magie, že by dokázala vyhladit celé město duší.
Chess je zmítána mezi vášní k vůdci nepřátelského gangu a přitažlivostí k Ranařovu nelítostnému vymahači. Začíná zvažovat, jestli ten spěch stojí za to… Jasně, že stojí.

Něco ke knize

V roce 1997 povstali mrtví z hrobů a začali vraždit živé. Vláda ani církev tuto apokalypsu nezvládly a padly. Jen jedna jediná organizace dokázala díky magii mrtvé vrátit tam, kam patří. Začala si říkat Církev skutečné pravdy a do teď dohlíží na to, aby k této katastrofě již nedošlo.

V jejích řadách pracuje i čarodějka Chess, jednička ve svém oboru a také feťačka, která dluží místnímu drogového králi Ranaři velkou sumu peněz. Ranař se snaží rozšířit své pole působnosti a jako objekt si vybral už dávno nepoužívané letiště. Jenže letadla vždy spadnou a tak nabídne Chess okamžité splacení dluhu, jestliže najde a zlikviduje ducha, který nespíš na letišti straší.

S letištěm má plány ale i konkurence a tak se Chess ocitá v nebezpečné situaci, během které musí řešit i oficiální případ, který bude velkým oříškem i pro ni.

Moje hodnocení a dojmy

Na tuhle sérii jsem se těšila šíleně dlouho. Sice mi tahle kniha ležela již nějakou dobu v knihovně a já si furt říkala, že konečně se k ní dostanu, ale stále nic. Zrovna tenhle první díl nemá kdoví jaké hodnocení, přesto jsem se do čtení pustila k velkým očekáváním.

Velkým plusem je, že čtenář je okamžitě vtažen do děje a pořádné akce. Žádná zbytečná předehra a detailní popisy nového světa. I když je jasné, že seznámeni s ním budete. Ovšem právě hned na začátku začíná první překážka.

Hlavní hrdinka, která je nadanou čarodějkou a lovkyní duchů, je také závislá feťačka. Někdo, kdo chrání svět, ale bez dávky dostane třesavku. Na jednu stranu je to originální, na tu druhou si je třeba na takovouhle hrdinku zvyknout. Chess je v jednom kuse sjetá. Jinak s ní ale nemám problém, je mladá, krásná, chytrá a prostořeká, což je přesně ten typ, co mám v knihách ráda.

Kniha je velmi čtivá a akce střídá akci. Ta je prokládaná vtipnými hláškami a erotickým napětím. Ano, Chess nemá o chlapy nouzi a většinou dává přednost románkům na jednu noc. Urban fantasy, kde tématem jsou duchové a nechybí ani ta erotika. Tohle je jako dělané pro mě.

Bohužel těch duchů mi tam ale přišlo málo, což je zvláštní, protože se řešilo hned několik případů. Ale asi jsem očekávala trochu víc, trochu více masakru.

Ve výsledku je to ale příjemný úvod do fantasy série, která s dalšími díly, věřím, bude stále lepší a lepší. Za celý příběh jsem se nenudila a četla se zaujetím, tenhle svět mě chytl, ale v hodnocení se zatím budu krotit a doufat, že teprve z dalších dílů si sednu na zadek.

2 komentáře: