Follow Me @Charmedka

31.07.17

Ransom Riggs - Podivné město | RC review

Spisovatel: Ransom Riggs 
Originální název: Hollow City 
Série: Sirotčinec slečny Peregrinové
Díl: 2.
Počet stran: 424
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Jota
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Mimořádná pouť, která začala v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, pokračuje. Jacob Portman se vydává se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavního města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týká jeho lásky k Emmě Bloomové. Prázdné město vtáhne čtenáře do imaginárního světa telepatie a časových smyček, cirkusových triků a vlkodlaků – do světa obydleného „podivnými“ dospělými, vrahounskými stvůrami a bizarními druhy zázračných zvířat. Stejně jako v prvním díle v sobě i druhá část Podivných dětí spojuje napínavou fikci s dosud nepublikovanými dobovými fotografiemi a nabízí tak jedinečný čtenářský zážitek.

Něco ke knize

Na smyčku slečny Peregrinové spadla bomba, sirotci přišli o bezpečný domov a slečna Peregrinová je kdoví proč uvězněná v ptačí podobě a dochází ji čas, pokud v tomto těle zůstane delší dobu, již se nebude moci proměnit zpět.

V čele s Jacobem, který má schopnost vidět a zabít netvory, putují podivní do válkou zpustošeného Londýna, kde jak doufají, najdou další ymbrynu, která není v rukou nestvůr a která by jim mohla pomoci. Cesta je to ale trnitá a plná nebezpečí.

Moje hodnocení a dojmy

Ač je série již ukončená a vyšla dokonce nedávno i povídková kniha, já se teprve dostala k druhému pokračování. Vyloženě jsem se do něj po přečtení prvního dílu nehrnula, jelikož kniha mě celkem zklamala. Ač mě bavila, čekala jsem něco jiného.

Druhý díl navazuje přesně tam, kde skončil díl první a okamžitě vtáhne čtenáře do pořádné akce. Děti jsou na pokraji sil kdesi na moři a snaží se dostat na pevninu. To ovšem je jen začátek, jejich skutečným cílem je Londýn, který sužuje válka.

Akční děj a napětí se drží na výborné úrovni po celou dobu příběhu. V knize jsem neobjevila žádná hluchá místa a kniha mě okamžitě vtáhla. Ač jsem se jednou pozastavila nad bizarností některých postav, nemůžu říct, že by mě v ději vyloženě rušila.

Podivné město mi rozhodně přijde mnohem lepší, jak první díl. Možná je to způsobeno i tím, že tentokrát jsem věděla, do čeho jdu a nebyla překvapená tím, co mi kniha nabízí.

Jednoznačně se jedná o napínavější a zajímavější díl, který neztrácí tempo. Téměř každá postava má dobře propracovaný charakter a objeví se tu i několik nových podivných, kteří děj hezky okoření. Pár z nich bylo opravdu perfektně vymyšleno.

Líbivé nejsou jen postavy, ale upoutal mě i samotný Londýn, který má výbornou atmosféru. Děti se tedy potýkají nejen s nestvůrami, ale i špinavým Londýnem, který je pod palbou. Je to pro ně něco nového a děsivého.

Čtení jsem si neskutečně užila a tentokrát se nemůžu dočkat, až si přečtu závěr této série. Doufám, že třetí díl bude stejně tak dobrý.

Eliaha Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Zdroj textu (www.cervenaknihovna.com):
Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře: