Follow Me @Charmedka

14.03.17

Robert Jackson Bennett - Město mečů | RC review

Spisovatel: Robert Jackson Bennett
Originální název: The City of Blades
Série: Město Bulikov
Díl: 2.
Počet stran: 550
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2016
Nakladatelství: Host
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Před několika generacemi bylo město Voortyaštan baštou bohyně války a smrti, rodištěm hrůzostrašných nadpřirozených bojovníků, kteří zabíjeli a podrobili si miliony. Dnes je bohyně mrtvá a město leží v troskách.
Dává dokonalý smysl, že je tam generálka Turyin Mulagheshová - prostořeká hrdinka bitvy v Bulikově, údajná válečná zločinka - vyhoštěna, aby počítala dny do důchodu a byla zapomenuta. Přinejmenším je to dokonalá krycí historka.
Pravda je taková, že generálka byla naposled povolána do služby a poslána prošetřit objev, který má potenciál změnit svět - nebo ho zničit.
Problém je v tom, že tahle stará vojačka si není jistá, jestli ještě má na to být hrdinkou.

Něco ke knize

Před dávnou dobou bylo město Voortyaštan městem bohyně války a smrti Voortyi. Hromady jejích vojáků zabíjelo a podrobovalo si lidstvo. Po její smrti je ovšem město zpustošené a jedinou jeho nadějí je vybudování přístavu, na které dohlíží Signa, dcera Sigruda Harkvaldssona.

A právě do Voortyaštanu je poslána bývalá vojačka Turyin Mulagheshová, která doufala, že si již bude užívat jen zasloužený důchod kdesi na samotě. Oficiálně je zde pouze na inspekci, avšak jejím hlavním úkolem je něco mnohem důležitějšího.

Během stavby přístavu byl nalezen kov s podivnými vlastnostmi, který by mohl být božského původu. Agentka, která k tomuto případu byla vyslána před Turyin, beze stopy zmizela a Turyin tak má další úkol na krku.

Moje hodnocení a dojmy

Před rokem vyšel první díl této série, Město schodů. Knihu jsem samozřejmě četla, bohužel mě spíše zklamala. Očekávala jsem něco maličko jiného, navíc to bylo celkem složité, matoucí a detailně popsána snad všechna politika.

Přesto jsem sérii nezavrhla a na druhý díl byla zvědavá. Když jsem četla prvních pár kladných hodnocení a komentářů, můžu říct, že jsem se vlastně i na jeho přečtení těšila. Trošku jsem se obávala, zda se po roce chytnu a překapivě nebyl problém.

Robert Jackson Bennett změnil naprosto vše, od prostředí až po hlavní postavy. Příběh se odehrává pět let po bitvě v Bulikově. Hlavní hrdinka z Bulikova, Shara, sídlí v hlavním městě Saypuru, kde vykonává politickou funkci. Právě ona povolá opět do služby Turyin Mulagheshovou, kterou čtenáři znají též z prvního dílu, ovšem tam měla jen roli vedlejší postavy.

Změna hlavních hrdinek je podle mě dobrou volbou. Shara byla spíše šedou, nezajímavou myškou. Naopak Turyin je ostřílená vojačka s několika kostlivci ve skříni a spoustou krve na svých rukou, tedy jedné ruce. Je pořádně cynická a bez naivních snů. Turyin mi opravdu sedla a bavila mě, možná i díky své temné a zajímavé minulosti.

Ani město Voortyaštan nezůstává pozadu. Dříve kruté město bohyně války, nyní město pod troskami, avšak stále s politickými rozepřemi. Naštěstí zde není ta politika popisována až tak do detailu, takže se čtenář neztrácí a hlavně nenudí. Přesto je třeba ději věnovat pozornost, jinak se ztratíte.

Charaktery všech postav jsou nápadité a ke každé si vytvoříte určitý vztah či názor na ni. Celý příběh je dokonale propracován a rozhodně mě zaujal více než ten z Bulikova. Čtivé, zajímavé, celkem i akční a nepředvídatelné. Alespoň pro mě, opravdu jsem spoustu z toho nečekala a za to dávám velké plus.

Začátek příběhu působí spíše jako detektivka a vlastně určité prvky detektivky si udržuje až do konce. I když má kniha přes pět set stran, čte se velmi dobře. Od první stránky mě dokázala vtáhnout do děje a nepustila až do konce. Oproti prvnímu dílu opravdu zlepšení a já se velmi těším na závěr této trilogie.

Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
knihcentrum.cz

7 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Já pořád nevím, jestli se do této série pouštět, jestli to bude to pravé pro mě :) Ale nakonec to stejně asi zkusím :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku nic nedáš, první díl mě moc nebavil, ale tenhle za to stojí :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, ale ani já bych nevěděla, jestli je to knižní série právě pro mě. Netroudám sivůbec odhadnout, jestli se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj šálek kávy to také úplně není, ale Město mečů mě fakt bavilo, takže myslím, že by mohlo i Tebe ;)

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí obálka :) I první díl měl velmi povedenou, ale tahle nemá chybu! :)

    OdpovědětVymazat
  4. znam i predchozi dil ale jen od videni, driv jsem o tom uvazovala, ale mam toho na cteni tolik... kazdopadne obalky jsou super.

    OdpovědětVymazat