Follow Me @Charmedka

26.12.16

Richelle Mead - Sny

Spisovatel: Richelle Mead
Originální název: Succubus Dreams
Série: Sukuba
Díl: 3.
Počet stran: 280
Rok vydání: 2012
Vydání originál: 2008
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Jsou dny, kdy holka neví, který problém řešit dřív. Obzvlášť to platí v případě sukuby Georginy Kincaidové, která získává energii ze svádění mužů. Na první pohled záviděníhodná schopnost ovšem značně komplikuje její vztah se slavným spisovatelem Sethem - nemůžou spolu mít sex, protože tím by ho Georgina bezděčně zabila (a to, přiznejme si, by odradilo každého muže i zamilovaného). Navíc je Seth pohlcen prací na svém nejnovějším románu a Georgina musí zasvěcovat novou, poměrně neschopnou sukubu.
A jako by toho ještě nebylo dost, Georginu trápí děsivé sny. Někdo nebo něco ji za noci pronásleduje, vysává ji energii a předestírá nepěkné vize její budoucnosti. Georgina hledá odpovědi u Danta, vykládače snů, který má spojení s podsvětím. Jenže jeho flirtování a šarm ji matou čím dál víc, mimo jiné i proto, že její vztah se Sethem prochází krizí.
Georgina musí zkrátka řešit hned dva problémy najednou: znovu se ujmout vlády nad svým milostným životem a vypořádat se s nepřítelem, který jí vstupuje do snů. Je totiž docela možné, že pokud Georgina neuspěje, nebude už nikdy moci klidně spát...

Něco ke knize

Vztah mezi Sethem a Georginou je hodně komplikovaný. I když se snaží smířit s tím, že je naprosto nemožné mít mezi sebou fyzický kontakt a že Georgina musí spát s cizími muži kvůli životní energii, správné fungování vztahu to zkrátka narušuje. Život ji neusnadní ani příchod nové sukuby, kterou má do mocných tajů této práce zasvětit. Jenže to by nová sukuba nesměla být takové nemehlo.

Georgina se cítí zdeptaná a na lepším pocitu ji nepřidávají ani podivné sny, které ji posledních několik dní trápí. Sny nejsou vůbec zlé, ale ukazují něco, co Georgina nikdy nemůže mít a probudí se vždy naprosto vyčerpaná a bez energie. Je možné, aby ji sny kradly energii?!

Moje hodnocení a dojmy

Tahle série o sukubě Georgině mě chytla natolik, že mi nedělá problém po jednom přečteném dílu okamžitě sáhnout pro další. Rozhodně tohoto světa nemám dost a velmi mě baví. Sice jsem předchozí díl nehodnotila plným počtem hvězdiček a to kvli vztahu mezi Georginou a Sethem, ale i tak jsem se na pokračování moc těšila.

Sny se mi líbily ale zas o dost více. To nic ale nemění na tom, že Setha si nedokážu oblíbit a spíše si k Georgině představuji někoho jiného. Jejich vztah mi prostě nesedí a Seth na mě působí hrozně nudně a nezajímavě.

V knize se toho ale hodně děje. Nápad se sny se mi moc líbil, bylo to dojemné a Georginy mi bylo upřímně líto a to nejen kvůli snům. Tahle kniha je poměrně emotivní. Působí tak i díky tomu, že sama Georgina je hodně citlivá. I přesto, že je nesmrtelná služebnice pekla, je lidská.

Do příběhu vstoupí hned několik nových postav. Tou první je nová sukuba Tawny, která příběh malinko oživí svou neschopností. Z pekla se přesuneme do nebe, hodně prostoru bude věnováno právě andělům, kteří přijdou do města vyřešit tajný případ. Od andělů není daleko k božstvu, takže nebe si tentokrát opravdu urve velkou část celého příběhu.

Nemůžu tedy říct, že bych z tohoto nápadu byla vyloženě nějak nadšená a líbil se mi, ale na druhou stranu mě to bavilo a andělé neměli chybu, takže proč ne.

Sny jsou plné napětí, tajemna, nových a zajímavých postav a poprvé mi bylo i při čtení úzko. Takže jak jinak hodnotit, než plným počtem hvězdiček.

Žádné komentáře:

Okomentovat