Follow Me @Charmedka

17.11.16

Lili St. Crow - Zrádce

Spisovatel: Lili St. Crow
Originální název: Betrayals
Série: Andělé noci
Díl: 2. 
Počet stran: 280
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: BB art
Vazba knihy: Brožovaná
Skutečný svět je děsivý. Jen se zeptejte šestnáctileté osiřelé holky Dru Andersonové, drsňačky, která už měla tu čest se slušnou dávkou padouchů. Je ozbrojená, nebezpečná a nevzdává se bez boje. Takže jí nějakou chvíli potrvá, než zjistí, komu může věřit… Chudák Dru. Její rodiče jsou dávno po smrti. Jejího nejlepšího (dobře, jediného) kamaráda pokousal vlkodlak. A ona se právě dozvěděla, že krev, která jí proudí v žilách, není tak docela lidská. Christophe, její podivný a krásný zachránce, ji teď ukryl v tajné Schole pro džampíry a vlkodlačí dorost. Potíž je v tom, že ona je tam jediná holka. Je to opravdu tak nepříjemné? Instinkt Dru napovídá, že jeden z jejích spolužáků si přeje její smrt. Všechny oči se upírají na ni. Odhalení zrádce uvnitř Řádu by mohlo znamenat mnohem víc než jen společenskou sebevraždu… Dokáže Dru přežít dost dlouho na to, aby zjistila, kdo zradil její důvěru – a možná i její srdce?

Něco ke knize

Dru nikdy nevedla normální pubertální život. Vše se ještě zkomplikovalo v momentě, kdy jejího otce proměnili v zombie a jediného kamaráda pokousal vlkodlak. Našel se ale zachránce, krásný a záhadný Christophe, který Dru hodlá ukrýt.

Dru se společně s Gravesem dostává do Scholy, institutu pro mladé džampíry a vlkodlaky. Dru se tu ale vůbec nelíbí, nejen, že je jedinou holkou v celé škole, ale navíc nesmí vůbec nic. Světochy jsou velmi vzácné a proto se Dru nesmí nic stát. Všichni bojují, trénují, i Graves snadno zapadl a Dru se cítí odstrčená.

Navíc to vypadá, že v Řadu je zrádce, který jde Dru po krku. Schola nejspíš nebude tak bezpečná, jak se na první pohled zdálo.

Moje hodnocení a dojmy

Druhý díl série Andělé noci navazuje přesně tam, kde první díl skončil, to znamená na cestě do Scholy. Většina příběhu se odehrává právě tam. V institutu pro mladé džampýry a vlkodlaky, kteří se učí ovládat svoje schopnosti. Co ovšem ale funguje na jedničku, tak jejich splašené hormony, neustále rvačky a dokazování si moci jsou každodenním chlebem. Není divu, že se tu Dru nelíbí.

Kniha je opět psána z pohledu Dru a ve stejném stylu. Nespisovná mluva mi prostě vadí, sice to k puberťačce patří, ale mě to během čtení ruší. Co mi také vadilo, že Dru si v jednom kuse na něco stěžovala, fňukala a litovala se.

Ve Zrádci je šíleně moc postav a já se v nich ztrácela. Asi jsem se nedokázala pořádně soustředit, ale ani na konci knihy jsem absolutně netušila, kdo je kdo a měla jsem kolikrát pocit, že ono jméno čtu prvně. Vlastně si pamatuji jen Dru, Gravese a Christophera. Ostatní studenti Scholy pro mě zůstávají neznámou.

Druhý díl byl možná akčnější, ale mě to absolutně nebavilo. Tahle série a hlavní hrdinka mi nesedí. Zřejmě nejsem jediná, jelikož dalšího pokračování se čeští čtenáři již nedočkali. Což mě ale štve, protože nesnáším nedokončené série a i když mě příběh nechytl, ráda bych si přečetla závěr a sérii zakončila.

Žádné komentáře:

Okomentovat