Follow Me @Charmedka

19.09.16

Lucy Holliday - Noc s Audrey Hepburnovou | RC review

Spisovatel: Lucy Holliday  
Originální název: A Night in with Audrey Hepburn
Série: Libby Lomax
Díl: 1. 
Počet stran: 328
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Ikar
Vazba knihy: Brožovaná
Vtipná odlehčená romance ze současnosti. Herečka Libby Lomaxová nemá v profesním ani osobním životě zrovna moc štěstí, a tak se uchyluje do světa starých filmů, kde se svět zdá být dokonalý. I ten nejhorší den, kdy se ztrapnila před celým štábem i hlavní hvězdou, krasavcem Dillonem O’Harou, se dá přežít na jejím starém gauči, když si už po tisící pustí Snídani u Tiffanyho. Jedné noci se ale stane cosi magického a vedle Libby náhle sedí skutečná Audrey Hepburnová (včetně slavných slunečních brýlí a cigaretové špičky) a je ochotná se podělit o pár životních rad. Má Libby šanci pohnout se od štěků k pořádné roli a od loserů k pořádnému muži? S Audrey po boku není nic nemožné!

Něco ke knize

Zdroj
Libby Lomaxová je obyčejná žena, které se ale smůla lepí na paty. V osobním životě nemá moc štěstí a ani v tom profesním zrovna dvakrát nevyniká. Jako herečka je naprosto zoufalá a v neustálém stínů své mladší sestry. Navíc její vztah s otcem je snad ještě bídnější než kariéra herečky. Vděčí mu pouze za slabost pro staré filmy.

Po jednom velmi zpackaném dnu se Libby uchylí ve svém novém, příliš malinkém bytečku na starý gauč, kde hodlá depresi utápět při filmu Snídaně u Tiffanyho. Po chvilce nemůže uvěřit vlastním očím, vedle ní sedí Audrey Hepburnová, v malých černých, perlami kolem krku a cigaretovou špičkou v ruce. A má toho hodně na srdci.

Moje hodnocení a dojmy

Tak čím začít..Asi tím, že Audrey Hepburnovou mám hodně ráda, proto mě pochopitelně kniha zaujala. Pokud nejste zrovna milovníky starých filmů, určitě znáte alespoň Snídani u Tiffanyho. Zrovna tahle klasika ale nepatří mezi moje oblíbené, takže jsem doufala, že kniha nebude pouze o Audrey ztvárňující Holly právě v tomto filmu. Pro mě jsou mnohem kouzelnější filmy My Fair Lady a Prázdniny v Římě.

Zdroj
Postava Libby Lomaxové mi byla hodně sympatická. Je to žena, kterou vychovávala ambiciózní matka, která z dcer chtěla mít herečky. Sestře se docela daří, ale Libby neměla ještě jedinou pořádnou roli. Když ji z jednoho konkurzu vyhodí, poměrně se jí uleví, protože ví, že herectví není nic pro ni. Nejhorší ale je, že se naprosto znemožnila před fešáckým hereckým kolegou Dillonem O`Harou, kterého milují miliony žen.

Jak je psáno na obálce knihy, je to taková nová Bridget Jonesová. Myslím, že přirovnání poměrně sedí. Bridget je zkrátka vzorem všech těchto ztřeštěných hrdinek. Libby je milá, má skvělý smysl pro humor a je to nenapravidelná romantička. Naopak Dillon mi vůbec nesedl a já moc nechápala, co na něm Libby vidí. I když se projevil jako slušný chlap, není mi vůbec sympatický a raději mám jejího kamaráda.

Malinko jsem se obávala, aby kniha nebyla jedna velká pohroma. Přece jen Audrey Hepburn je ikona a bála jsem se, aby kniha nepůsobila vyloženě hloupě. Duch Audrey, určitě jsem na strach měla právo.

Kniha je ale napsána moc hezky, je to příjemná oddechovka, kterou jsem slupla během jednoho dne. Samozřejmě neočekávejte nic inteligentního, je to spíše klasické čtení k vodě. U příběhu nemusíte vůbec přemýšlet, vypnete a jen si užíváte chvilku pohody.

Audrey pojala autorka humorně. Seznamování s moderními technologiemi bylo zábavné, líbilo se mi, jak se Audrey učí na ipadu a naprosto ji okouzlil kávovar. Nepřišlo mi tedy, že by vyloženě Libby dávala rady do života, ale spíše předkládala názory své doby.

Noc s Audrey Hepburnovou ocení podle mě především milovníci filmů. Odkazů na staré, klasické filmy je v knize opravdu dost. Jelikož filmy miluji stejně tak jako knihy, bavilo mě to a čtení jsem si užila. Příběh je hodně originální, za což dávám plus. V dalších dílech této trilogie nás autorka seznámí s Marylin Monroe a Grace Kelly a musím říct, že se opravdu těším.

Moc děkuji internetovému knihkupectví Martinus za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat