Follow Me @Charmedka

26.09.16

J. R. Ward - Vyvolený milenec

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: Lover Enshrined
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 6.
Počet stran: 568
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Se svou neskonalou věrností Bratrstvu se Phury obětoval pro zachování svého rodu a stal se mužem zodpovědným za jeho pokračování. Byl vybrán, aby se stal otcem mnoha synů a dcer a zajistil tak přežití rodu a zachování jeho tradic a zrodu nových jeho bojovníků. Jeho první žena Cormia, která touží získat nejen jeho tělo ale i srdce, odkrývá Phuryho obavy skryté pod jeho vznešenou zodpovědností. Mezitím se však divokost útoků nepřátel rodu stupňuje, smutek se šíří sídlem Bratrstva, a Phury se musí rozhodnout mezi láskou a povinností. Z cyklu Bratrstvo černé dýky.

Něco ke knize

Phury se obětoval a stal se Primalem, jehož úkolem je zachování rodu. Role Primala je pro Phuryho náročná a tak sebelítost utápí v drogovém opojení s myšlenkou, že žádná žena po něm přece nemůže toužit, natož nádherná Cormia.

Cormia si je vědomá své role, avšak není na ni připravená a nechce se o Phuryho dělit s dalšími čtyřiceti ženami. Proto se mu raději vyhýbá a v pokoji si staví stavby z hrášku a zjišťuje, že život Vyvolené není to, po čem touží.

Moje hodnocení a dojmy

Tuhle sérii jsem si zamilovala již od prvního dílu. Romantické fantasy, s velmi originálním příběhem, který je navíc výborně napsaný a díky tomu se J. R. Ward dostala na seznam mých oblíbených spisovatelů. Až si říkám, jaká jsem ostuda, že jsem po šestém dílu sáhla až po docela dlouhé době.

Vyvolený milenec se od předchozích dílů dost liší. V těch byla hlavní dvojice, které byla věnována v podstatě celá kniha a autorka si nenápadně budovala cestičky pro vytvoření dalších příběhů. Jenže tady je Phurymu a Cormii věnována možná tak půlka celé té bichle, jestli vůbec.

Phury je v jednom kuse zhulený, hádá se svým špatným svědomím, kterého nazývá Čaroděj a neustále se utápí v sebelítosti. Cormia je zas zpočátku tak plachá, že raději ani nevylézá z pokoje. Postupně se začne tedy otrkávat a pomalu se vzpírat pravidlům, což mi bylo sympatické. Avšak stále je to spíše uťáplá a až moc hodná holka, která se bojí pomalu i dýchat. Ale nevadila mi.

Pokud se Vám na sérii líbí právě ta romance dvou hlavních postav, tak budete zklamané. Opravdu mi přijde, že v tomto dílu nebyla prioritní. Phury narozdíl od všech předchozích mi tolik nesedl, prostě feťák, který neustále fňuká a neví, co chce.

Hodně prostoru bylo věnováno Johnovi a jeho kamarádům. A právě jedno špatné rozhodnutí zapříčiní, že bezduší budou o krok napřed. John, Blay a Qhuinn mě hodně bavili a je jasné, že příběh bude mít pokračování.

Také se více dozvídáme o Rehvengeovi, sympathovi, který vlastní oblíbený bar bratrstva. Tohle bylo dost bizarní, ale na druhou stranu zajímavé a já se těším na knihu, která mu bude věnována.

Kniha mě bavila a i když jsem ji četla asi rok od přečtení předchozího dílu, neměla jsem problém zorientovat se v ději. I když se v mnohém liší, přesto to bylo dobré. Sice mě hlavní dvojice nikterak nechytla, ale ostatní příběhy stály za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat