Follow Me @Charmedka

29.08.16

Sophie Kinsella - Víkend s přáteli

Spisovatel: Sophie Kinsella
Originální název: The Tennis Party
Počet stran: 216
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: BB art
Vazba knihy: Brožovaná

Je léto, sobotní dopoledne, nádherné slunečné počasí a čtyři dvojice přátel se sejdou k tenisovému turnaji. Seznamte se s hostiteli: selfmademan Patrick a jeho suverénní až impertinentní a krásná manželka Caroline, kteří se chtějí pochlubit svým novým venkovským sídlem. Seznamte se s hosty: Stephen a Annie, sousedé z předchozího bydliště, kteří mají v současné době poněkud hluboko do kapsy, Charles, kterého jeho nová zazobaná manželka Cressida povytáhla na společenském žebříčku o několik příček výš, a Don a Valerie, otec s dcerou, kteří jsou místy až nelítostně soutěživí. A nečekaně do dramatu vstoupí další postava – Charlesova bývalá žena, kterou kvůli Cressidě opustil. První míček, který přeletí nad sítí, zahájí dva dny prosycené lahodným Pimm’s, výbuchy vzteku, flirtováním, záludnostmi a šokujícími odhaleními. Brzy se ukáže, že tento víkend se tenisu týká jen pramálo.


Něco ke knize
Manželé Patrick a Caroline si před nedávnem pořídili nový dům a samozřejmě se jím chtějí pochlubit svým přátelům. Proto uspořádají na víkend tenisový turnaj, kam pozvou několik starých známých, ale i obchodní partnery.

Stephen s Annie jsou bývalí sousedé hostitelů. Moc milý pár, se kterým se život ale moc nemazlí. Nejen, že momentálně mají hluboko do kapsy, ale jejich dcera Nicola nedávno prodělala těžkou mozkovou příhodu a učí se znovu používat končetiny. Naopak Charles je díky manželství s Cressidou těžce za vodou. Kvůli ní opustil manželku a na Cressidu se ostatní dívají lehce s opovržením.

Don se s hostitelem Patrickem zná pracovně. Společně s dcerou Valerií tvoří poměrně soutěživí pár, který tenisový turnaj bere velmi vážně.  Když se navíc nečekaně ukáže Charlesova bývalá žena, je jasné, že o drama nebude nouze. Jakmile turnaj započne, začnou na povrch vyplouvat všechna tajemství, křivdy a pomluvy.


Moje hodnocení a dojmy
Víkend s přáteli jsem měla doma v knihovně již delší dobu a i přesto, že se jedná poměrně o jednohubku, nebyla jsem schopná po knize sáhnout. Přitom Sophie Kinsella patří mezi moje top spisovatele. Její knihy miluji, ale pouze ty, které píše právě pod tímto pseudonymem.

Vlastním jménem je Madeleine Wickham a i pod tímto jménem píše. Knihy se pod oběma jmény značně liší. Posledně jsem četla Neděli u bazénu, kterou napsala též pod svým pravým jménem a v tom jen těžko poznáte Sophie Kinsellu. Sophie Kinsella je hodně praštěná, zábavná a čtivá. Naopak Madeleine Wickham má knihy vážnější a právě tou je i Víkend s přáteli.

V knize je strašně moc postav. Nejen hostitelů a hlavních hostů, ale i dětí. Zpočátku jsem se obávala, zda si je budu schopná zapamatovat. Jelikož má kniha jen lehce přes dvě stě stran, tak jsem to viděla tak, že ani na konci nebudu vědět, kdo je kdo. Hodně rychle jsem se ale zorientovala a absolutně jsem neměla s přiřazením jmen problém. Každá ta postava je úplně jiná a díky odlišným chrakaterům se lépe pamatují.

Na jednu stranu se jedná o tenoučkou knihu, vhodnou na nedělní odpoledne, k bazénu či na dovolenou. Na tu druhou je to ale přece jen vážnější kniha, která Vás lehce donutí i k zamyšlení nad mezilidskými vztahy a nad vztahy mezi přáteli.

Přesto se určitě sem tam pobavíte, jindy zas budete nadávat nad chováním některých postav. Knihu jsem slupla jako malinu během dvou dnů. Bavilo mě to, četlo se to dobře, ale já dávám přednost Sophie Kinselle. Tohle je příběh, který neurazí, ale ani nenadchne. Možná bych vynechala tolik tenisových pojmů, které mi naprosto nic neříkaly.

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze:) O knížce slyším poprvé, ale Kinsella většinou píše milé, vtipné knížky :)

    OdpovědětVymazat