Follow Me @Charmedka

24.08.16

Helen Fielding - Bridget Jonesová: Láskou šílená

Spisovatelka: Helen Fielding
Originální název: Bridget Jones: Mad About the Boy
Série: Bridget Jones
Díl: 3.
Počet stran: 384
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Bridget Jonesová se vrací po téměř šestnácti letech na scénu. Leccos se bezpochyby změnilo, ale hodně toho zůstalo při starém. Pravda, Bridget zestárla, sama vychovává dvě děti, ale na jejím přístupu k životu se nezměnilo zhola nic. Někde pod povrchem té současné dospělé Bridget je pořád ta rozpustilá třicítka, co se po hlavě vrhá do nových dobrodružství, věří v lásku až za hrob, je magnetem na trapasy a neustále řeší svou váhu. A i když do jejího seznamu předsevzetí přibyly nové výzvy („Přestanu před dětmi varovně počítat „Raz… dva…“, aniž jsem rozhodnutá, co vlastně udělám, až řeknu „tři“…“) a některé zůstaly stejné („Nebudu jíst víc než tři Big Macy nebo panini se sýrem a šunkou ze Starbucks týdně…“), je jasné, že Bridget, kterou milují miliony čtenářů po celém světě, je zpátky v plné polní. Bridget je zpět a je prostě skvělá! Budete se smát, budete plakat a hlavně – budete ji milovat!

Něco ke knize
Bridget už překročila hranici padesátky, ale v duši je to stále nejistá třicítka, pro ktertou jsou trapasy každodenní záležitostí. Vychovává sama dvě malé děti, má pár kilo navíc a přátelé ji neustále cpou do hlavy, že by se po tolika letech od smrti manžela měla posunout dál.

A Bridget nakonec souhlasí. Její seznam předsevzetí je nekonečný. Hlavně zhubnout, napsat scénář, ovládnout sociální sítě a začít opět sexuálně žít. Přes twitter se seznámí s mladým kolouškem, daří se jí psát, ale nebyla by to Bridget, kdyby vše bylo tak idylické.


Moje hodnocení a dojmy
Když jsem přemýšlela, kterou knihu si vezmu na dovolenou, bylo jasné, že chci něco nenáročného a oddechového. Nejdéle na mě v knihovně koukala Bridget Jones. Miluji Bridget Jonesovou, ovšem mluvím o té filmové. Filmy jsem viděla snad stokrát, znám je zpaměti a stále mě baví. U knihy je to jiné.

Knihy jsou pro mě nudné a do jejich přečtení jsem se vyloženě nutila. Bohužel jedna z nejhorších sérií. Přesto jsem si třetí díl chtěla přečíst, abych to měla kompletní. Určitě to znáte, problém knihomola. Navíc se teď do kin dostává i třetí díl filmový, z knihou ale nemá nic společného, příběh je naprosto jiný. Kniha je příběhem o pěkných pár let vpředu.

Do čtení jsem se tedy pustila s velkou obavou a byla připravená na nejhorší. Ono to ale tak špatné vůbec nebylo. Třetí díl je za mě rozhodně nejpovedenější. Možná to je i tím, že knihy dělí nějakých patnáct let a autorka zřejmě i dospěla a více se vypsala. Přesto v knize najdete typickou Bridget, kteriu tak všichni milují.

Bridget je přes padesát, vychová dvě malé děti a občas ji to dává pěkně zabrat. Třeba nenadávat a nevyhrožovat jim. Stále se nevypořádala se smrtí manžela, během těch několika let přibrala a vlastně je tak trochu mimo. Proto se nechá od přátel vyhecovat a založí si twitter, kde se pokusí seznámit.

Samozřejmě Bridget je stále samá šlamastyka a trapas na ní číhá na každém rohu. Bylo to vtipné, několikrát jsem se od srdce zasmála. Hodně mě bavila malá Mabel, mladší dítko Bridget. I když je Mabel školková, je rozumná a má takové dospělé smýšlení, které mě baví.

Občas to tedy bylo vulgární, sice to na jednu stranu to do dané situace pasovalo, ale ne až tolik, aby mě to zároveň i nerušilo. Ale jinak to bylo romantické, vtipné a dokonce i dojemné. Za mě určitě nejlepší díl.

1 komentář:

  1. Já zatím viděla pouze dva filmy :) Ale možná se jednou dostanu i ke knihám :)

    OdpovědětVymazat