Follow Me @Charmedka

11.07.16

Amanda Hocking - Rozpolcení

Spisovatel: Amanda Hocking 
Originální název: Torn
Série: Svět Tryllů
Díl: 2.
Počet stran: 336
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2010 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná


Obětuje Wendy pravou lásku pro záchranu přátel? Když Wendy Everlyová objeví pravdu o svém původu, dojde jí, že její život už nikdy nebude takový jako předtím. Stále však přicházejí nová a nová překvapení. Dozvídá se, že její spojení s Vittrou je velice úzké, užší než si kdy dokázala představit, a že Vittra se nezastaví před ničím, aby ji získala na svou stranu. Pokud Wendy dokáže ovládnout své schopnosti a pokud se provdá za stejně mocného Trylla, jako je ona sama, bude mít moc ochránit Trylly před válkou s Vittrou. To pro ni však znamená, že se musí navždy vzdát Finna, svého milovaného ochránce, a že musí zapomenout i na Lokiho, okouzlujícího markýze z Vittry. Je rozpolcená mezi svými vlastními touhami a potřebami lidu, mezi láskou a povinností. Wendy se musí rozhodnout, kterou cestou se vydá. Pokud se rozhodne špatně, může ztratit vše a každého, na kom jí záleží, v obou jejích světech.


Něco ke knize
Wendy se pomalu smiřuje s tím, že se má stát tryllskou princeznou. Jenže právě díky jejímu postavení jsou na ni kladené vysoké nároky, ať už ze strany matky, tak i ze strany celého Föreningu. Navíc Finn ji naprosto jasně dal najevo, že o ni nestojí a tak Wendy utíká svět do světa lidí, za svým bratrem Mattem.

Toho využívá Vittra a Wendy unese do Ondariku, kde se Wendy seznámí nejen s přitažlivým Lokim, ale i s krutovládcem Orenem, který s Wendy má svoje plány. Dozvídá se více o svém původu a to ji nutí k rozhodnutí, kterému království bude vládnout.


Moje hodnocení a dojmy
Ihned po prvním dílu jsem se vrhla na pokračování a doufala, že druhý díl bude stát za to. Tahle recenze se mi píše neskutečně špatně, jelikož ke knize toho není moc co říct.

Ono se toho v ději zas tolik neděje. Sice se čtenář dozvídá důležité informace, které s dějem pořádně zamíchají, ale těch pár detailů je roztaženo do celé knihy, takže vlastně když to shrnu, ono se tam toho moc neděje.

Celý ten příběh se hrozně táhl, Wendy je opravdu rozpolcená, což moc nechápu, jelikož mě volba přišla naprosto jasná. Podle mě knihu hodně táhnou postavy, které jsou moc sympatické a snad všechny, pokud nepočítám Orena, jsem si oblíbila. Loki je pro mě záhada a jsem zvědavá, jak se jeho postava vyvine v dalším dílu. Rozhodně jsem zatím na straně Finna.

I když Rozpolcení je dějově zajímavější, tak Dědička mi možná přišla lepší a to z toho důvodu, že nabízela nový svět. Sice mě to nenudilo, ale rozhodně se kniha neřadí mezi moje oblíbené. Stále dokola se řešilo to samé a i když kniha nabízí důležité rozuzlení a pro příběh nezbytné momenty, je tam toho prostě málo.

Z knihy jsem také rozpolcená, není špatná, ale zároveň je vesměs o ničem. Na takovéhle knihy je nejhorší psát recenze, jelikož k nim není moc co říct.

2 komentáře:

  1. Jak už jsem psala, tuto sérii miluji :)
    Jak teď čtu Tvoje recenze, nejradši bych si dala re-reading :D :)
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Me tak nechytla, ale jsem rada, ze Tobe se tolik libi :)

      Vymazat