Follow Me @Charmedka

17.06.15

Kelley Armstrong - Prozření | RC review

Spisovatel: Kelley Armstrong  
Originální název: The Reckoning
Série: Nejtemnější síly
Díl: 3.
Počet stran: 328
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Galatea
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Chloe Saundersová je se svými přáteli na útěku, probouzí nejtemnější síly a... je zamilovaná. Totálně.

Jmenuju se Chloe Saundersová. Je mi patnáct a chtěla bych být normální. Ale normální nejsem. Jsem geneticky modifikovaná nekromantka a vidím mrtvé a dokonce je dokážu i probouzet, aniž bych se o to snažila. Tohle rozhodně není normální. Teď momentálně jsem se svými třemi přáteli na útěku před organizací, která nás stvořila. Jsme k smrti vyčerpaní a nevíme, komu máme věřit. A jako by tohle nestačilo, já ještě k tomu všemu bojuju se svými city… Fakt nejsem normální.

Něco ke knize
Chloe spolu se svými přáteli - Derekem, Simonem a Tori - jsou stále na útěku před Edisonovou skupinou, která na nich prováděla genetické pokusy. Momentálně se skrývají u Andrewa, což je přítel otce Dereka a Simona. Andrewova skupina je pravý opak Edisonovy, nechce, aby se na další dětech prováděly pokusy. Modifikovaní jedinci mají obrovské schopnosti, se kterými neumí pracovat a jsou tedy nebezpeční.

Chloe mluví s mrtvými a co hůř, dokáže je i probudit. Derek je vlkodlak, Simon by měl umět čarovat, což se mu sice tolik nedaří, ale Tori je skvělá čarodějka.

Edisonova skupina je jim stále v patách a všichni musí být v pozoru. V jejich situaci je těžké někomu věřit a opatrnost je na místě. Třeba právě nedůvěra je může zachránit. 


,,Přivoláváš svou kamarádku a stíny tisíců mrtvých tě uslyší a vrátí se zpět do svých rozkládajících se tělesných stránek. Tisíce mrtvých, ze kterých se stanou zombie. Obrovská armáda mrtvých, kterou budeš muset ovládat."

Moje hodnocení a dojmy
Tahle série je pro mě menším zklamáním, čekala jsem od ní asi moc a to mi nebylo dáno. Sice jsem čekala, kdy závěrečný díl vyjde, ale že bych se do něj s nadšením a zvědavostí vrhala, to vůbec.

Nedávno jsem se vrhla na druhý díl ze série Temné vize, kterou napsala L. J. Smith, autorka Upířích deníků. A teprve teď jsem si všimla, jak si jsou série strašně podobné. Parta nadaných dětí, které jsou na útěku před skupinou, která jim původně slibovala pomoc se schopnostmi, ale nakonec je chce zničit či využít. K tomu menší trable s láskou a máme tu dvě téměř totožné série.

Na předchozích knihách mě zklamalo především to, že jsem se strašně moc těšila na duchy a ty mi ani jedna moc nenabídla. Naštěstí tady už Chloe svoje schopnosti ukazuje více a tak se dočkáme pár setkání s duchy a oživlými mrtvolami.

Když už jsem zmínila trable s láskou, tak co by to bylo za knihu, kdyby se do ní nevloudilo trošku romantiky. Jsem ale strašně ráda, že problémy s kluky a milostný trojúhelník zde není prioritní a neruší to podstatné. Občas se z fajn fantasy série stane zamilované drama a to nemám ráda. Zde je láska v přiměřeném množství, takže super.

Postavy mi jsou sympatické, ale koho jsem si vážně zamilovala, tak Tori. Její sarkastické poznámky a paličatost dodávaly knize šmrnc a bavily, v tomto dílu byla vážně skvělá.

Poslední díl mě bavil ze všech nejvíce. Konečně jsem se dočkala více duchů, mrtvol a kouzel. Kniha byla napínavá a přinesla i pár nečekaných zvratů. Přečetla jsem ji během jednoho dne, bavila mě, ale určitě to není série, kterou bych četla znovu.

Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Tato série mě nijak moc neláká, ačkoliv tvoje recenze je moc pěkná :)

    OdpovědětVymazat