Follow Me @Charmedka

15.06.15

Emma Hart - Hrej vabank | RC review

Spisovatel: Emma Hart  
Originální název: Worth the Risk
Série: The Game 
Díl: 4.
Počet stran: 224
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Galatea
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Ona ztratila po jeho smrti část své duše. On ztratil svého nejlepšího přítele, který mu stál po boku v dobrém i zlém. Ale právě tahle tragédie by je mohla svést dohromady...

Kyle Daniels by nejraději ze své mysli vymazal dva dny svého života: Noc, kdy nebyl doma a jeho přítel zemřel, a den jeho pohřbu, kterého se nezúčastnil.
Teď odjíždí z Univerzity v Berkeley na prázdniny do svého rodného města. Návrat do Verity Point v Oregonu mu teď, když už tam Cameron není, připadá jako návrat do prázdnoty. Jedinou útěchou a zároveň jediným pojítkem s jeho přítelem je Cameronova mladší sestra Roxanna.
Roxy Hughesová už ale není tou stejnou dívkou, jakou bývala před šesti měsíci, než Kyle odjel studovat do Kalifornie. Zničená smrtí svého staršího bratra se dostala až na kraj propasti. Únik hledá v alkoholu a sexu - hlubina zapomnění je jediné místo, kde se dokáže zbavit hrůzy té osudné noci. Je totiž jediná, kdo ví, co se tenkrát stalo.
Kyle svému příteli slíbil, že pokud se mu něco přihodí, Roxannu ochrání. Ale stačil jediný polibek, který vše změnil. Stala se pro něj víc než jen sestrou jeho nejlepšího kamaráda. Je pro něj vším, po čem touží. Ale pokud nenajde způsob, jak ji vytáhnout z temných hlubin, do kterých se propadla, může ji potkat stejný osud jako jejího bratra..

,,Šest měsíců, a bolí to pořád stejně jako tehdy. Tak strašně mi chybí, ten pocit ztráty je pořád stejný, a ten, kdo tvrdí, že čas vyléčí všechny rány, je zasraný lhář. Nic se nevyléčilo, já tedy rozhodně ne. Jsem zlomená, mám srdce rozervané na tisíc kousků, jsem na ten smutek sama a nikomu nedokážu vysvětlit, jak mi je a co cítím."


Něco ke knize
Před půl rokem se spoustě obyvatel malého městečka Verity Point změnil život. Při dopravní nehodě zemřel Cameron, skvělý kluk, který byl pro mnohé přítelem nebo rodinou. Kyle byl jeho nejlepší přítel a tíží ho špatné svědomí. Nebyl u něho tu noc, kdy Cameron zemřel a ani s ním ani v den, kdy se konal pohřeb.

Pro Roxy byl Cameron bratr, nejbližší člověk, po jeho smrti ztratila část sebe. Ani po půl roce se nezbavila bolesti ze ztráty. Roxy byla s ním, když umíral a to ji poznamenalo snad ještě více. Útěk od bolesti hledá v alkoholu, který přece jen na chvilku a částečně tu bolest otupí. Víkendy plné alkoholu a sexu s neznámými muži, k čemu jména, na tom přece vůbec nezáleží.

Kyle svému příteli slíbil, že se o Roxy postará, jenže ta po jeho návratu už dávno není malou sestřičkou nejlepšího přítele, ale paličatou, zlomenou holkou bez zábran, která potřebuje zachránit. Kyle začíná cítit, že ji nechce zachránit jen z pouhého slibu, ale kvůli tomu, co k ní začíná cítit.


,,Viděla tu nehodu a byla u toho, když umřel. Ona a nikdo jiný. Pokud ten okamžik musel s někým prožít, jsem ráda, že to byla ona. Miloval ji víc, než jsem kdy viděla někoho takhle milovat. Ale všichni jsme na to zapomněli. Trpěli jsme tak, až jsme zapomněli, že to byla ona, kdo ho viděl umírat. Naše poslední vzpomínka na něj je šťastná, ale ta její? Viděla, jak z něj uniká život. Roxyino utrpení je hrozné."

Moje hodnocení a dojmy
Závěrečného dílu série The Game jsem se nemohla dočkat. Předchozí díl Hrej férově nasadil ale laťku hodně vysoko, byla to kniha, na kterou jsem ještě hodně dlouho myslela, emotivní, smutná, prostě perfektní. Vydání Hrej vabank jsem pomalu odpočítávala den za dnem a šíleně se těšila.

Celá série je postavená v podstatě na tom samém - nějaká temná minulost hlavních postav, něco, co jim změnilo život a s čím musí bojovat. Zde je to smrt blízkého člověka, pro Roxy toho vůbec nejbližšího. Bohužel Roxy jeho ztrátu absolutně nezvládá.

Z dříve milého děvčete se stala problematická, vulgární a ublížená holka, která je v jednom kuse v lihu a v posteli s neznámými muži. Na jednu stranu se dá pochopit, přišla o někoho, kdo pro ní znamenal strašně moc a hlavně byla u toho, když umíral. Byla u něho jediná, viděla nehodu a seděla u jeho postele, když zemřel. S tímhle se vyrovnat je určitě těžké, ale na druhou stranu jedná hrozně sobecky. Nebere ohled na ostatní, na rodinu, která přišla o syna. Každou chvíli si připadá ublíženě a naprosto neprávem, jako kdyby se svět točil pouze kolem ní.

I přesto, že se chovala jako rozmazlené děcko, jsem si Roxy oblíbila, nechápu sice jak je to možné, ale je to tak. Co se týče Kylea, ten situaci zvládal mnohem lépe, jednal rozumně i co se týče vztahu s Roxy.

Zpočátku mi na knize vadila přílišná vulgarita. Těch vulgarit je tam opravdu šíleně moc, hlavně tedy z pusy Roxy, ale ani ostatní postavy si s tím moc hlavu nelámou. I když se tam asi hodí, myslím, že někomu by to mohlo hodně vadit, protože je tam toho zbytečně moc.

Kniha sice nepřekonala třetí díl, přesto se skvěle četla, bavila mě jako i ostatní díly. Je hodně smutná, nejednou se mi u ní chtělo skoro brečet, ale samozřejmě obsahuje i vtipné momenty, u kterých se pobavíte.
Je mi hrozně líto, že tahle série končí, vážně jsem si ji oblíbila. Teď jen můžu doufat, že vyjdou další knihy Emmy Hart.

Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.

2 komentáře:

  1. Na celou tuhle sérii jsem docela zvědavá, ani nevím, čím mě tak nadchla :D. Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat