Follow Me @Charmedka

09.02.15

Alice Moss - Smrtící polibek

Spisovatel: Alice Moss
Originální název: Mortal kiss
Série: Smrtící polibek
Díl: 1.
Počet stran: 270
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Levné knihy
Vazba knihy: Brožovaná
Když drsný Finn a okouzlující Lucas přijedou do Winter millu, život šestnáctileté Faye McCarronové se začíná pořádně zamotávat. Dva chlapci bojující o její srdce jsou jen začátek; ve městě se dějí neblahé věci. V lesích je nalezeno mrtvé tělo, motocyklový gang se potlouká po okolí a sníh prostě nepřestává padat... Něco zlého se dalo do pohybu a jedině Faye a její nejlepší kamarádka Liz to mohou zastavit. Jak teplota klesá a noci do Halloweenu se krátí, dívky musejí odhalit tajemství Winter Millu - než bude příliš pozdě!

Něco ke knize
Městečko Winter Mill je velmi poklidné, pomalu i lišky zde dávají dobrou noc. Faye a Liz jsou nejlepší
kamarádky, chodí spolu do školy, nakupovat, řeší kluky, jsou zkrátka nerozlučné.

Toto poklidné městečko a klidný život obyvatel naruší gang motorkářů, kteří si říkají Černí psi a začnou stanovat v lese. V tu samou dobu se do Winter Millu přestěhuje Mercy Morowová se synem Lucasem a děsivým bodyguardem. Mercy je bohatá, objevuje se v časopisech, právě se zabydluje v domě, ve kterém by každý jiný zabloudil a nikdo nechápe, proč někdo takový, chce žít v tomto zapadákově.

Liz se už na první pohled do Lucase zakouká, ten se ovšem zakouká do Faye a není jediný. Nejmladší člen Černých psů, Finn, nemůže z Faye spustit oči a táhne ho to k ní i přes protesty jeho otce.

V lese je nalezeno mrtvé tělo muže a Faye jako správná novinářka se snaží zjistit, jak spolu všechny tyto události souvisí. Zaplete se ale do příliš nebezpečné hry.


Moje hodnocení a dojmy
Knihu, vlastně sérii, jsem měla doma už pěknou dobu a vůbec se mi do ní nechtělo. Kupovala jsem ji v Levných knihách hlavně kvůli krásné obálce. Jenže jsem od ní moc nečekala, spíše propadák a jednu velkou nudu, takže série stále ležela v knihovně a mě se vůbec do ní nechtělo. Nakonec jsem se odhodlala a udělala jsem dobře.

Kniha se četla skvěle, je rozdělena do poměrně krátkých kapitol, takže děj hezky plyne. Není psána pouze z pohledu jedné osoby, ale naopak děj vypráví jak Faye, tak kapitoly patří i Liz, Finnovi či Lucasovi. Tím pádem je kniha i podle mě čtivější a zajímavější. I když se vypravěči střídají, nepřišlo mi to matoucí.

Faye je moc sympatická, rozumná, odvážná a ironická. Liz působí poměrně povrchně, zajímavá ji především vzhled a co si vezme na sebe, ale uvnitř vůbec tak špatná není a Faye je pro ni moc důležitá. To naopak Lucas je namachrovaný frajer, chce Faye a má za to, že ji také dostane. Finn je jeho pravý opak, je to spíše romantik. Ovšem těžko říct, který mi přišel lepší.

Co je na knize skvělé, tak to napětí. Alice Moss Vám nenaservíruje vše naráz, ale postupně Vám odkrývá všechna tajemství. V podstatě větší část knihy nevíte, co se přesně děje. Od začátku je ale kniha napínavá, ihned mě vtáhla do děje a já se nemohla odtrhnout. Podle obálky je ale jasné, že se v knize objeví vlkodlaci a nebudou jediný, magie je tu více.

Kniha mě opravdu překvapila, vůbec není špatná. Na druhou stranu to ale není nejlepší fantasy, spíše ji táhne ta záhadnost, napětí a čtení se zatajeným dechem. I když zdejší romance působí jako klišé, není to špatné a určitě se z knihy nestává milostný blábol.

Pokud by jste na knihu narazily, za těch pár korun mi přijde fajn a nelituji, že jsem si ji koupila. Je to navíc trošku něco jiného než jiná fantasy.

3 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Vypadá to na zajímavou knížku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jee, Smrtící polibek mě taky bavil :) Jak jsem to četla, úplně jsem dostala chuť si ho přečíst znovu, ale bohužel mi ho asi před rokem zničila voda z akvárka a já ho musela vyhodit :D :D Ach jo, úplně jsi mě teď navnadila :(

    OdpovědětVymazat