Follow Me @Charmedka

28.10.14

John Green - Hvězdy nám nepřály

Spisovatel: John Green
Originální název: The Fault in Our Stars
Počet stran: 240
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.



"A já jsem se zamilovala tak, jak člověk usíná: pomalu a pak najednou docela."

Něco ke knize
Hlavní hrdinkou knihy je šestnáctiletá Hazel Grace Lancasterová, kterou ve třinácti letech postihla rakovina
štítné žlázy. Nad rakovinou zvítězila, ale po čase se rakovinové buňky přesunuly na plíce. Dělá jí problémy delší dobu stát, všude nosí kyslíkovou bombu a ví, že zemře. Do školy už nechodí, většinou času tráví nad knížkou Císařský neduh a její přání je, aby se dozvěděla, co se stalo po konci knihy s postavami. Její rodiče ale chtějí, aby navštěvovala podpůrnou skupinu, kde se scházejí lidé s rakovinou, vypráví si své příběhy a říkají, jak se cítí. Hazel je ze skupiny znuděná, do doby, než se v ní objeví nový člen, který doprovází svého kamaráda. Novým mladíkem je Augustus Waters, který překonal rakovinu, ale přišel o nohu.

Oba si jsou až nečekaně podobný, mají stejné názory, smysl pro humor a podobný pohled na svět a svoji nemoc. Jenže má jejich láska vůbec nějakou budoucnost a naději na přežití?

"Jsem granát a jednou vybuchnu a ráda bych, aby bylo co nejmíň obětí, chápeš?"

Moje hodnocení a dojmy
Knihu je velmi těžké hodnotit a napsat svoje pocity. Je to kniha, kterou si musíte přečíst samy, aby jste pochopily...

"Svět není továrna na splněná přání." 

Vůbec to není dějové složitý příběh, kniha popisuje běžné dny nemocné Hazel, ale styl, jakým je to podaný je úžasný. Kniha je opravdu velmi emotivní, smutná. Na druhou stranu je to ale podáno tak, že se usmíváte. Chvilku je Vám do smíchu, na další straně se Vám už chce plakat. Rakovina je podle mě hodně silný téma. Avšak kniha není založená na tom, že hraje hlavně na city a díky tomu je tak úspěšná. Ne, já jsem žádnou slzu neuronila, ale chvilkami mi bylo úzko a bála jsem se konce knihy a co se dočtu na další straně.

Možná Hazel působí optimisticky, že bere svou nemoc s nadhledem. Neustále žertuje, příběh je plný sarkastických poznámek jak od Hazel, tak od Guse. Svou nemoc berou statečně a úplně nerezignují. Ale ani mi nepřijde, že by Hazel byla tolik pozitivní. Ona je totiž realistická, nemaluje si svou nemoc růžové, ví, že umře a naučila se s tím žít.

Jak už jsem psala, kniha je plná silných, emotivních momentů a rozhodně by jste si ji měli přečíst. A i když John Green upozorňuje, že kniha je fiktivní, dokonce i některé léky si vymyslel, stále je to možný a reálný příběh, možná právě proto je kniha tak silná.

Žádné komentáře:

Okomentovat