Follow Me @Charmedka

27.10.14

Andrew Fukuda - Hon | RC review

Spisovatel: Andrew Fukuda
Originální název: The hunt
Série: Hon
Díl: 1.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?

Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich!
Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk.

Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.
Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější..

Lidé a Glupani
Lidé už pomalu vymřeli, vládu na zemi převzali upíři. Upíří, kteří si říkají lidé a člověk je nazývám Glupan. Upíři nemají jména, sluneční světlo je spálí a zabije, na vtip reagují škrábáním zápěstí, spí zavěšení na hácích podobně jako netopýři a při slově Glupan slintají.

Něco ke knize
Gen je glupan, žije již pár let sám. Než jeho otec zemřel, naučil ho pravidla, která jsou nutná k přežití. Nesmí se smát, upozorňovat na sebe, potit se, jen tak může přežít mezi upíry. A samozřejmě se nesmí zamilovat do jednoho z nich. Jeho pozornost poutá ale upoutá upírka, které dá přezdívku Záře.
Před deseti lety se odehrál hon na Glupany a teď většina upírů má za to, že žádný Glupan již nežije. Jenže Vláda má nějaké v záloze, pouze čekala na to, až Glupani dospějí. Teď, po deseti letech bude pár šťastlivců vylosováno, aby se honu zúčastnilo. Kdo Glupana chytne, má svačinku a vyhrává ten, kdo jich uloví nejvíce.
Jedním ze šťastlivců je právě Gen, kterého čeká pár dní tréninku s ostatními upíry. Problém je, že si nemohl zabalit žádný deodorant, žiletku a nic, díky čemuž do teď přežíval. A jak se vůbec může zúčastnit honu na svůj vlastní druh?

Moje hodnocení a dojmy
Podle anotace vypadala kniha fakt skvěle a už po první stránce jsem si řikala, jo to nebude určo vůbec zlý.
Námět je rozhodně zajímavý, děj čtivý a poměrně napínavý, ale přesto mi k dokonalosti něco chybělo.

Všude se dočtete, že to bude něco pro fanoušky Hunger games, což můžu jedině souhlasit. Upřímně, první jsem to ani netušila, asi jsem to tolik nezkoumala, ale během čtení jsem si řikala, že je to Hunger games hrozně podobný. Skupina lidí(upírů) je převezena do Ústavu pro studium Glupanů, kde je čeká trénink a poté hon.

Postavy jsem si zatím moc neoblíbila. Záře je zvláštní a nevím, co si o ní myslet. Zda jí věřit, nebo naopak ne, mám z ní prostě divný pocit. A Gen, ten mě trochu zarazil, tedy spíše jeho chování a myšlení. Vždyť otec ho učil, ví, že je Glupan (člověk) a přesto Glupany, kteří žijí v Kopuli a mají být kořistí při lovu nazývá zvířata. Má za to, že jsou primitivní a něco míň než on, pouze dobytek. Vždyť by měl být rád, že není posledním Glupanem a smýšlet trochu jinak. Tedy alespoň podle mě. Přišlo mi to zkrátka divný.

Když to shrnu, kniha je čtivá, bavila mě a rozhodně ji chci mít ve svý knihovně. Jsem hrozně zvědavá na další díly a to i přesto, že měla pár chybiček a děr. A to něco, kvůli čemu bych si sedla vyloženě na zadek.

Andrew Fukuda
Narodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukuda začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukuda stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat